среда, 20 ноября 2013 г.


Как написать успешное резюме? 
How to write a successful Curriculum Vitae

Дмитрий Брижевский.
СШ№5. 11 класс
 г. Павлоград.Украина.

When you apply for a job, you are required to enclose your CV (Curriculum Vitae) or Resume. It is a written record of your education and employment. A CV can have a variety of layouts, but you must include the following information:
1. Personal information (name, date of birth, address)
2. Education / qualifications
3. Work experience
4. Other information (skills, qualities).
Point out, professional and computer skills, languages and interests.
5. Referees
There is lots of advice and CV samples and a lot of them differ so it`s hard to say exactly what the perfect CV is. I’d say a good CV should cover no more than two pages of A4 paper and be divided into clear headings.
The first section should include personal details: name, address, telephone number, email and things. Some employers like to see a photo, too. You can always phone the company and find out.
Next comes educational and qualifications starting with the most recent things. The third section deals with work experience – again starting with the most recent job. I think it`s important here to be brief so use bullet points and action verbs. You don`t need to use complete sentences as long as it`s very clear what you`ve done.
Following this is the section on professional skills. Show the employer your abilities, including your ability to use IT and foreign languages.
Finally, detail your interests. An employer likes to know what kind of person you are and things like team sports, for example.
Perhaps the most important thing is to show how you meet the criteria in the job advertisement. Make it easy for the employer to ask you to an interview.
Presentation is also important. Good quality paper and a clear typeface make a difference. And once you`ve written your CV check your grammar and spelling carefully. Then put it in a good quality large envelope so you don`t have to fold it.
But that's not all. Nowadays information technology have become increasingly popular, so most resumes are submited in electronic form.
For electronic form we need to know four tips:
1. Format your text. The first thing that a possible employer will see on your resume is the text. For that reason, it is very important that you make the right first impression. Choose a professional font in a size 11 or 12. Times New Roman is the classic serif font, while Arial or Calibri are two of the better choices for sans-serif.
2. Set up the page. Your page should have one inch margins all the way around with 1.5 or 2 point line spacing. The body of your resume will be aligned to the left and your header should be centered at the top of your page.
3. Create your heading. This is the section at the top of your resume which gives all of your contact information including your name, address, email, and phone number. Your name should be in a slightly larger size - either 14 or 16 point font. If you have both, list your home and cell phone numbers.
4. Decide on a layout. There are three general formats for creating a resume: chronological, functional, or combination. Your work history and the type of job you are applying for will determine the layout style you should use.
l Chronological resumes are used for showing a steady growth in a particular career field. These are best used for someone applying to a job within their career-path to show an increase of responsibility over time.
l Functional resumes are focused on skills and experience rather than job history. These are best used for someone who may have holes in their work history or who have gained experience from being self-employed for a time.
l Combination resumes are, as it sounds, a combination of both a chronological and a functional resume. These are used to show off specific skills and how they were acquired. If you have developed a specific skill set from working in a variety of related fields, then this is the best resume option for you.

Как написать успешное резюме?

При подаче заявления на работу, вы должны приложить свое резюме. Это письменное упоминание о вашем образовании и занятости. Резюме может иметь различные разделы, но вы должны включать следующую информацию:
1. Персональную информацию (имя, дата рождения, адрес)
2.Информация об образовании / квалификации
3. Опыт работы
4. Другую информацию (навыки, личные качества)
5. Контактные данные рекомендателей.
Существует множество советов и образцов для написания резюме. Многие из них отличаются, так что трудно сказать точно, какое резюме является идеальным. Я бы сказал, хорошее резюме не должно состоять больше, чем из 2-х листов формата А4. И должно быть разделено на четкие заголовки.
Первый раздел должен включать личные данные: имя, адрес, номер телефона, адрес электронной почты и т.д. Некоторые работодатели хотели бы видеть фото. Вы всегда можете позвонить в компанию и уточнить.
Далее идет образовательная и квалификация, начиная с последних событий. В третьем разделе, стоит указать ваш опыт работы, так же нужно начинать с последнего места работы. Я думаю, нужно кратко излагать свою мысль. Вам не нужно использовать длинные предложения, что бы вас четко понимали.
Далее следует раздел о ваших профессиональных навыках. Покажите работодателю ваши возможности, например, в IT или в зарубежных языках.
Наконец, расскажите о ваших интересах. Работодателям важно знать, какой вы человек, занимаетесь ли вы спортом и т.д.
Пожалуй, самое главное, это показать, что вы подходите под критерии вакансии. Легче всего это сделать во время личной беседы.
Презентация тоже очень важна. Качественная бумага и четкий текст могут все изменить. После того, как вы напишите свое резюме, проверьте грамматику. После, положите его в большой конверт не перегибая его.

Но это еще не все. В настоящее время информационные технологии становятся все более популярными, так что большинство резюме подают в электронном виде.
Для электронной формы нам понадобятся несколько советов:
1. Форматирование текста. Первая вещь, которую увидит ваш возможный работодатель это текст. По этому важно произвести хорошее первое впечатление. Для начала нужно выбрать профессиональный шрифт размером 11-12. Times New Roman являеться классическим шрифтом но с засечками, в то время, как Arial или Calibri являются лучшими вариантами без засечек.
2. Настройка параметров страницы. Страница должна быть один дюйм в периметре с межстрочным интервалом в 1.5 или 2. Текст должен быть выровнен по левому края, а заголовок вверху по центру.
3. Создания шапки резюме. Это раздел в верхней части резюме включающий в себя вашу контактную информацию. Ваше имя должно быть более крупного шрифта, чем остальной текст, примерный размер 14-16. Так же, перечислите ваши номера телефонов (мобильный/домашний)
4. Выберите свой вид резюме. Существуют три основных вида резюме: хронологическое, функциональное или комбинационное Вашу историю и тип работы будет определять вид резюме, который вы выберете.
l. Хронологическое резюме используется для демонстрации карьерного роста на протяжении прошедшего времени. Это резюме лучше всего использовать для серьезной работы, в которой вы хотите показать рост вашей ответственности на протяжении вашей карьеры.
2. В функциональном резюме сосредоточены только навыки и опыт работы, без истории предыдущих мест работы. Это резюме подходит для тех, у кого был длительный перерыв в работе, кто работают сами на себя (фрилансеры) и тому подобное.
3. Комбинационное резюме включает хронологическое и функциональное резюме. Оно используются, чтобы показать конкретные навыки и как они были приобретены. Если вы накопили определенный опыт работы в разных сферах труда, то это резюме лучший вариант для вас.

Електронне «Портфоліо» для життя, творчості та кар’єри.
https://sites.google.com/site/happyenglish05/moa-rabota

Комментариев нет:

Отправить комментарий