понедельник, 24 декабря 2018 г.

Оцінювання знань учнів з англійської мови. 2017-2018рр.
В теперішній час до школи прийшли і навчаються діти, батьки яких самі закінчували українську школу в 2012- 2000 роках. Їх сприйняття вивчення англійської мови, та і інших навчальних дисциплін, базується на особистому досвіді і дуже відрізняється від вимог сьогодення. Коли оцінка в атестаті не перевірялася новими формами контролю з боку держави. Коли, так як і зараз, дуже важливе значення мали бали атестату, але були інші, шкільні форми контролю - ДПА, екзамени за вибором і де, в великій мірі та ще і зараз, вплив на оцінку мав субєктивний підхід педагога. Багато батьків "навчаючись" зараз зі своїми дітьми, підчас "хапаються за голову" від складності навчального матеріалу, але не дивлячись на це, заохочують своїх дітей до навчання, розуміють конкурентноспроможність вступу до ВУЗів, та мають вибір кращого навчального закладу загальної освіти. Але окремий  досвід, а також недостатнє знання вимог оновлених програм навчання, рівня психологічної готовності дитини до навчання в сучасній школі, може  породжувати орїєнтацію більше на гарну оцінку, з нівелювання базових знань, навичок, умінь в умовах глобальних змін і викликів.
Шановні читачі, вашій увазі пропонується ознайомитися з Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів “Іноземні мови. 5-9 класи”. Я не буду коментувати окремі положення, ви самі відкриєте посилання. Але її вивчення дасть вам можливість аргументовано підійти до оцінювання дітей, знати їх права, а також обов'язки у навчанні.
Видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та державна підсумкова атестація.
Найбільше питань в батьків та учнів викликає тематичне , так як безпосередньо впливає на семестрове і річне оцінювання.
Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми впродовж її вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних робіт (практичних, лабораторних, самостійних, творчих, контрольних робіт) та навчальної активності школярів. 
Перед початком вивчення чергової теми всі учні мають бути ознайомлені з тривалістю вивчення теми (кількість занять); кількістю й тематикою обов'язкових робіт і термінами їх проведення; умовами оцінювання. 
Детальна інформація представлена в посиланні нижче.
Особливістю вивчення 2017 і далі є Навчальна програма, яка є рамковою, а відтак не обмежує діяльність учителів у виборі порядку вивчення та змісту кожної теми. Деякі теми можуть вивчатись інтегровано. Мовний інвентар є орієнтовним і добирається відповідно до комунікативної ситуації, потреб учнів та принципу концентричного навчання. Він не є метою навчання, тому й не розглядається як окремі лексичні або граматичні теми. Але знання лексичного запасу в 3 тисячі слів, граматики- обов'язково перевіряються матеріалами ЗНО.   В Україні в основному навчання проводиться за підручником О.Карпюк, де дуже гарно, інтегровано та системно  представлено вивчення навчального матеріалу з 1 до 11 класу.
Орієнтовні параметри для оцінювання навчально-пізнавальних досягнень учнів
Ці параметри стосуються лише оцінювання і не слугують основними орієнтирами в навчанні. Учень може мати набагато кращі показники в різних видах мовленєвої діяльності.

Уміння
Клас
5
6
7
8
9
Сприймання на слух (Аудіювання)
Обсяг прослуханого у запису матеріалу (у межах)
2-3 хв
2-3 хв
2-3 хв
3-4 хв 1аркуш А-4
3-4 хв 1.5 аркуша А-4
Зорове сприймання (Читання)
Обсяг одного тексту в словах (у межах)
100-150
100-150
150-200
200-250
200-250
Усна взаємодія
(Діалог)
Висловлення кожного у репліках, правильно оформлених
 у мовному відношенні (у межах)
5
5
6
6
7
Усне продукування (Монолог)
Обсяг висловлення у реченнях (у межах)
5-6
6-7
7-8
8-9
9-10
Писемне продукування (Письмо)
Обсяг письмового повідомлення у словах (у межах)
50-60
60-70
70-80
80-90
90-100
Аудіювання 3-4 хвилини вимагає сприйняття і розуміння англомовного тексту від 1 до 1.5 аркуша розміру А-4 друкованого матеріалу.
Що характерно для Нової програми, це: Зорове сприймання (Читання), Усна взаємодія (Діалог), та Усне продукування (Монолог).
Після закінчення 9-го класу учні загальноосвітнього навчального закладу, які вивчають першу іноземну мову, досягають рівня А2+. Інформація про рівні може знаходитися в самому підручнику.
Запровадження ЗНО з англійської мови посилює відповідальність самих учнів з її вивчення.
Бажаю всім успіхів.

Посилання:
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів “Іноземні мови. 5-9 класи” затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 “Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”. https://base.kristti.com.ua/?p=4536
https://ru.osvita.ua/doc/files/news/561/56140/program_movi.pdf

Комментариев нет:

Отправить комментарий