Державна Підсумкова Атестація з іноземних мов в старшій школі (11 клас).
За матеріалами МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ.
Державна підсумкова атестація учнів (вихованців) - це форма контролю відповідності освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, ІІ, III ступенів та професійно-технічних навчальних закладів, що надають повну загальну середню освіту, державним вимогам.
Державна підсумкова атестація учнів (вихованців) - це форма контролю відповідності освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, ІІ, III ступенів та професійно-технічних навчальних закладів, що надають повну загальну середню освіту, державним вимогам.
Атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі.
Завдання складаються з трьох частин (читання, використання мови та письмове
повідомлення) за матеріалами, підготовленими вчителем.
Завдання мають відповідати державному стандарту та навчальним програмам: для загальноосвітніх начальних закладів - рівень В; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов - рівень В2.
Вчитель формує завдання з трьох вищезазначених складових відповідного рівня та типу навчального закладу на окремому бланку. Завдання містять: 1.текст для читання мовчки з післятекстовим завданням, 2.текст із пропусками на використання мови та 3.одне завдання для написання письмового повідомлення.
Кількість варіантів готується вчителем відповідно до кількості учнів у класі.
Основні вимоги до складових державної підсумкової атестації.
Перше завдання - читання тексту та виконання післятекстового завдання. Мета – виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти у визначений проміжок часу.
Типи текстів: статті з періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.
Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар); запитання з короткими відповідями (2-3 слова); встановлення логічного порядку простого тексту; знаходження аргументів та висновків; встановлення зв’язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв.
Різниця між рівнями забезпечується двома основними підходами: шляхом підбору автентичних текстів (основні ознаки – відображення реалій справжнього життя, обізнаність учня (учениці) із життєвими ситуаціями, наявність контексту як елементу, що прояснює ситуацію) та стосуються відповідних сфер; підбору завдань за складністю з огляду на критерії (лінгвістична складність; тип тексту; структура дискурсу (усне чи писемне мовлення); матеріальне забезпечення, обсяг тексту, врахування інтересів того, хто вивчає мову (інтеракційна автентичність).
Тексти мають відображати реалії життя в Україні та у країнах, мова яких вивчається.
Учні повинні проявити вміння: виділяти загальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню і т.д.); виділяти загальну та детальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному житті (оголошення, проспекти, меню, розклад руху поїздів тощо); виділяти детальну інформацію про осіб, факти, події тощо; розрізняти фактографічну інформацію і враження; виділяти точну та детальну інформацію в текстах, що стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою; розуміти точку зору автора на конкретні та абстрактні теми у статтях та доповідях; розуміти абстрактні та складні тексти, уривки з літературних творів та спеціальної літератури; розуміти структуру тексту, розпізнавати зв’язки між частинами тексту.
Друге завдання – використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета – визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що показують рівень спілкування іноземною мовою.
Форми завдань - тексти із пропусками для заповнення. Учень (учениця) заповнює пропуски у тексті, використовуючи подані слова або словосполучення.
Перевіряються вміння учнів ідентифікувати та обирати правильні формулювання для вживання в мові лексичних та граматичних конструкцій в процесі спілкування.
Третє завдання - писемне мовлення. Мета – визначити рівень сформованості в учнів навичок, необхідних для вирішення комунікативних завдань.
Завдання: створення текстів на основі конкретної ситуації і підказок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо).
Учень (учениця) повинен (повинна) вміти: передати привітання та використовувати звороти ввічливості, володіючи мінімумом лінгвістичної інформації; використовувати увесь спектр форм ввічливості (подяка, вибачення, поздоровлення із успіхами, побажання здоров’я, прощання, побажання видужання); заповнювати прості формуляри; описати свою особисту ситуацію або стан справ у сім’ї в короткому тексті з опорою на прості питання; передати особисте повідомлення у вигляді записки довільної форми; передати особисту інформацію в короткому листі відповідного зразка або в довільній формі, в електронному листі з тим, щоб подякувати, висловити жаль з якогось приводу, відмовитися від замовлення, вибачитися; переписати інформацію із телефонної книги, розкладу руху, із оголошення; передати прості ділові повідомлення (зустріч із точним визначенням часу та місця...); написати короткий текст про свій стан справ та ситуацію в сім’ї, подію, особистий план на майбутнє.
Кількість варіантів добирається вчителем відповідно до чисельності учнів у класі. Кожен (кожна) учень (учениця) отримує окреме завдання. Час на виконання усіх завдань - 1 астрономічна година.
Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу.
Завдання мають відповідати державному стандарту та навчальним програмам: для загальноосвітніх начальних закладів - рівень В; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов - рівень В2.
Вчитель формує завдання з трьох вищезазначених складових відповідного рівня та типу навчального закладу на окремому бланку. Завдання містять: 1.текст для читання мовчки з післятекстовим завданням, 2.текст із пропусками на використання мови та 3.одне завдання для написання письмового повідомлення.
Кількість варіантів готується вчителем відповідно до кількості учнів у класі.
Основні вимоги до складових державної підсумкової атестації.
Перше завдання - читання тексту та виконання післятекстового завдання. Мета – виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти у визначений проміжок часу.
Типи текстів: статті з періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.
Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар); запитання з короткими відповідями (2-3 слова); встановлення логічного порядку простого тексту; знаходження аргументів та висновків; встановлення зв’язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв.
Різниця між рівнями забезпечується двома основними підходами: шляхом підбору автентичних текстів (основні ознаки – відображення реалій справжнього життя, обізнаність учня (учениці) із життєвими ситуаціями, наявність контексту як елементу, що прояснює ситуацію) та стосуються відповідних сфер; підбору завдань за складністю з огляду на критерії (лінгвістична складність; тип тексту; структура дискурсу (усне чи писемне мовлення); матеріальне забезпечення, обсяг тексту, врахування інтересів того, хто вивчає мову (інтеракційна автентичність).
Тексти мають відображати реалії життя в Україні та у країнах, мова яких вивчається.
Учні повинні проявити вміння: виділяти загальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню і т.д.); виділяти загальну та детальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному житті (оголошення, проспекти, меню, розклад руху поїздів тощо); виділяти детальну інформацію про осіб, факти, події тощо; розрізняти фактографічну інформацію і враження; виділяти точну та детальну інформацію в текстах, що стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою; розуміти точку зору автора на конкретні та абстрактні теми у статтях та доповідях; розуміти абстрактні та складні тексти, уривки з літературних творів та спеціальної літератури; розуміти структуру тексту, розпізнавати зв’язки між частинами тексту.
Друге завдання – використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета – визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що показують рівень спілкування іноземною мовою.
Форми завдань - тексти із пропусками для заповнення. Учень (учениця) заповнює пропуски у тексті, використовуючи подані слова або словосполучення.
Перевіряються вміння учнів ідентифікувати та обирати правильні формулювання для вживання в мові лексичних та граматичних конструкцій в процесі спілкування.
Третє завдання - писемне мовлення. Мета – визначити рівень сформованості в учнів навичок, необхідних для вирішення комунікативних завдань.
Завдання: створення текстів на основі конкретної ситуації і підказок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо).
Учень (учениця) повинен (повинна) вміти: передати привітання та використовувати звороти ввічливості, володіючи мінімумом лінгвістичної інформації; використовувати увесь спектр форм ввічливості (подяка, вибачення, поздоровлення із успіхами, побажання здоров’я, прощання, побажання видужання); заповнювати прості формуляри; описати свою особисту ситуацію або стан справ у сім’ї в короткому тексті з опорою на прості питання; передати особисте повідомлення у вигляді записки довільної форми; передати особисту інформацію в короткому листі відповідного зразка або в довільній формі, в електронному листі з тим, щоб подякувати, висловити жаль з якогось приводу, відмовитися від замовлення, вибачитися; переписати інформацію із телефонної книги, розкладу руху, із оголошення; передати прості ділові повідомлення (зустріч із точним визначенням часу та місця...); написати короткий текст про свій стан справ та ситуацію в сім’ї, подію, особистий план на майбутнє.
Кількість варіантів добирається вчителем відповідно до чисельності учнів у класі. Кожен (кожна) учень (учениця) отримує окреме завдання. Час на виконання усіх завдань - 1 астрономічна година.
Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу.
Бали за атестацію в старшій школі виставляються у класному
журналі у колонку з написом "ДПА" без зазначення дати після колонки з
написом "Річна".
Результати атестації виставляються у додаток до атестату про
повну загальну середню освіту у графі "державна підсумкова атестація"
та враховуються при визначенні середнього бала
атестата.
Результати ДПА оцінюються за 12-бальною шкалою відповідно до
Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України від 13 квітня 2011 року №
329 та Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів у
системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової
навчального плану, наведених у додатках 1-12 до наказу Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту України від 30 серпня 2011 року № 996.
Оцінки за атестацію заносяться до Протоколу державної підсумкової атестації та відповідної шкільної документації. Також оцінки ДПА виставляються у додаток до атестата про повну загальну середню освіту.
Результати державної підсумкової атестації не враховуються при виставленні річних оцінок з предметів, з яких учень проходить атестацію.
Оцінки за атестацію заносяться до Протоколу державної підсумкової атестації та відповідної шкільної документації. Також оцінки ДПА виставляються у додаток до атестата про повну загальну середню освіту.
Результати державної підсумкової атестації не враховуються при виставленні річних оцінок з предметів, з яких учень проходить атестацію.
Складено на підставі наказу МОН № 192 від 20.02.15 року «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році». http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/46107/
Переведення середнього бала атестата у 200-бальну шкалу
http://osvita.ua/vnz/consultations/7132/
Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/18438/
Проведення ДПА в старшій школі у 2015 році (11 клас)Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/18438/
http://osvita.ua/school/certification/34369/
Комментариев нет:
Отправить комментарий