пятница, 20 ноября 2015 г.

Планирование и Проектирование урока английского языка.
Designing lesson plans.
British Council. Teacher Development Summer School.
August 16th-21st.2015.
Project work. Syzko V.S.
Pavlograd. Ukraine.
Планирование урока предполагает анализ и трансформацию примерного плана в Книге для учителя, словесную формулировку выделенных задач, обсуждение процесса их построения и композиции урока. Процедура планирования завершается письменным оформлением плана урока в виде плана-схемы или развернутого плана. Для начинающего учителя предпочтительна вторая форма.Она позволяет более плотно отразить процесс формирования навыков и умений и соответственно провести более качественный контроль (или само- контроль) целесообразности планируемого.
Авторская работа Сызько В.С. по теме "Lesson Planning Observation". Документ доработан в 2015 г. (Введено понятие социо-культурные задачи обучения).В соответствии с "Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання." Страсбург. Ленвит Київ-2003р.
https://sites.google.com/site/happyenglish05/planirovanie-uroka

References and Recommended reading. 
СТРУКТУРА УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
(в помощь учителю и администрации)

https://sites.google.com/site/happyenglish05/planirovanie-uroka
Планирование урока иностранного языка
Дипломная работа   http://bibliofond.ru/view.aspx?id=466918#1
Структура урока английского языка. 8 класс. 
 http://happyschoollife01.blogspot.com/2015/11/the-template-for-lesson.html
ПИСЬМЕННОЕ ОФОРМЛЕНИЕ ПЛАНА УРОКА
http://happyschoollife01.blogspot.com/2015/09/blog-post.html

СТРУКТУРА УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Activity name Тема Уроку, Цілі.
Name, Surname 
Вчитель

Brief description of context, location and time (size of classroom, facilities/resources available, time of day, lesson length, etc) – 50 words maximum Короткий опис змісту уроку.

Brief description of learners (how many, age, level, etc) – 75 words maximum                          Аналіз умінь та навичок учнів

Learning outcomes  Очікувані результати діяльності учнів на уроці.
By the end of the lesson students will be able to: В кінці уроку учні зможуть: 

Materials and references used Матеріали уроку

Lesson procedure/Види, етапи мовної діяльності учителя та учнів. (Аудіювання, Говоріння, Читання, Письмо.) Виконання вправ та завдань на уроці.
TimeЧасTeacher activity Діяльність вчителяLearner activity Діяльність учнівInteractionСпілкуванняStage aim Ціль та мета діяльності (вправи)
3 min
e.g. Greet the learners and ask them about their weekend

e.g. Greet each other and ask each other about their weekend
e.g. T-S, S-S
e.g. To build rapport and get learners thinking in English





Post-lesson reflection on the activity Аналіз виконаної роботи певного етапу (вправи) урока
What went well? Why? Чи гарно учні виконали впрау? Чому?
Did you and your students achieve what you wanted to achieve? Note down several things you are proud of about this activity. Why did it feel good? Did your learners enjoy this activity? Why? Were all the learners involved? Did it suit your learners’ learning styles?

What didn’t go well? Why? Які недоліки в організації виконання певної вправи урока? Чому?
Is there anything that you didn’t achieve (activity)? Can you identify any points where your instructions could have been clearer? Was the time used efficiently? Were there any points where you felt awkward or uncomfortable? If so, why?
What changes will I make next time? Why? Як потрібно організувати діяльність на уроці,(виконання вправи) щоб досягти успіху?
If you taught the same activity again, what would you do the same? What would you do differently? What have you learned about this activity?



Комментариев нет:

Отправить комментарий