Олімпіада. Англійська мова. Критерії і норми оцінювання.
Рекомендації
щодо змісту та характеру завдань II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови та критерії і норми оцінки її виконання у 2015-2016 н. р.
Перший тур ─ аудіювання
Учасникам пропонується
текст тривалістю звучання до 5-8 хвилин. Темп пред’явлення аудіотексту ─
нормальний. Обсяг ─ одна сторінка (півтори сторінки) друкованого аркуша.
Аудіотекст ─ сюжетно завершений уривок оригінальної
літератури художнього, науково-популярного або суспільно - політичного
характеру.
Текст
може містити 3%-5% незнайомих слів, розуміння яких досягається на основі контексту або спільності коренів-слів
іноземної та рідної мов.
Незнайомі
слова, про значення яких неможливо здогадатися, можуть бути виписані на дошці
із їх значеннями, але не більше 3-х слів.
Аудіотекст
пред’являється двічі з голосу вчителя. Після першого прослуховування учасники
виконують завдання першої частини тесту. Завдання складаються з 10 тверджень.
Учасник у зошиті пише ”true/false”(чи
відповідає твердження змісту прослуханого тексту чи ні).
Після
другого прослуховування учасник виконує завдання другої частини тесту
-запитання та три-чотири варіанти
відповіді, позначені латинськими буквами
A, B, C
або D. Обсяг ─ 10 запитань.
Виконуючи
цю частину тесту учасник вибирає ту літеру (A, B, C або D),
під якою знаходиться, на його думку, варіант правильної відповіді.
Користуватись
словниками або іншою довідковою літературою не дозволяється. Загальний час на проведення цього туру ─ 60 хвилин.
Оцінювання:
вартість кожного правильно
виконаного завдання ─ 2 бали. Максимальна оцінка за перший тур ─ 40 балів. За
виправлення знімається 1 бал.
Другий тур ─ читання
Перевірка рівня
сформованості умінь читання здійснюється за допомогою 3 невеликих за обсягом
(приблизно 800-1200 др. знаків кожний) завершених за сюжетом і змістом текстів/повідомлень.
Учні
читають мовчки запропоновані тексти, які є єдиними для всіх учасників
відповідного класу. Тексти є уривками з оригінальної художньої,
суспільно-політичної або науково-популярної літератури.
Допускається у текстах наявність 3-5% незнайомої лексики,
розуміння якої досягається на основі контексту або спільності коренів в
іноземній та рідній мовах.
Після опрацювання кожного з 3 текстів учасник виконує
тест, який складається з 5-ти запитань до відповідного
тексту та варіантів відповідей або дається тест з 5-ти
тверджень. Учень
обирає правильний, на його думку, варіант відповіді А, В, С або D, або пише ”true/false”
(чи відповідає твердження змісту прочитаного тексту чи ні).
Текст і післятекстовий тест знаходяться на одній сторінці і зберігаються до
кінця часу, відведеного на виконання цього завдання.
Користуватись
словниками не дозволяється.
На
читання тексту і виконання тестових завдань відводиться 60
хвилин.
Оцінювання:
кожна правильна відповідь за читання тексту і виконання тестових завдань
оцінюється в 2 бали. За
виправлення знімається 1 бал. Максимальна
кількість балів ─ 30.
Третій тур ─ творча письмова робота
Учням
пропонуються завдання, які вони мають розв’язати, виходячи із власного досвіду
і рівня писемної компетенції. Вони орієнтовані на зону інтересів учасників,
спонукають їх до письмового
висловлення життєвої і громадянської позиції, ставлення до тих чи інших фактів
або осмислення певних проблемних ситуацій.
Учням
кожного класу пропонується по три проблемні ситуації. Вони мають у межах
рекомендованого обсягу творчої роботи (8-9 клас ─ 18 речень, 10-11 клас ─
20 речень)дати розгорнуту відповідь.
Користуватися двомовними словниками дозволяється.
Час
виконання творчої письмової роботи ─ 60
хвилин.
Оцінювання
творчої письмової роботи ─ 30 балів:
Обсяг
письмового повідомлення ─ 0-2 бали
Зовнішній
вигляд і структура – 0-2 бали
Повнота
розкриття змісту – 0-6 балів
Лексична
насиченість ─ 2-8 балів
Рівень
розвитку граматичної компетенції ─ 0-10
балів
Заохочувальний
бал ─ 0-2 балів
Четвертий
тур ─ визначення рівня усної мовленнєвої компетенції
Учасник після
однохвилинної підготовки має висловитись відповідно до однієї з трьох
запропонованих на вибір ситуацій. Комунікативне завдання вважається розв’язаним
за умови змістовної та функціональної відповідності висловлювання ситуації,
адекватності використання мовленнєвих зразків, а також нормативності мовлення
учасника.
Після
завершення монологічного повідомлення учень бере участь у співбесіді з членами
журі, обсяг якої орієнтовано 10 реплік (по 5 з боку журі та учасника
олімпіади).
Монологічне
висловлювання (8-9 клас ─ 15 речень, 10-11 клас ─ 18-20 речень) повинно
відповідати ситуації, бути повним, послідовним, комунікативно спрямованим
(містити особистісні оціночні фрази, власне ставлення учня до об’єкту висловлювання), лексично
насиченим, правильно фонетично і граматично оформленим. За порушення цих вимог
знімаються бали.
Запитання
членів журі і учнів повинні бути різного типу. Уточнення і запит додаткової
інформації не є окремим запитанням. Відповіді учнів мають бути повними,
вичерпними і конкретними, лексично насиченими, правильно фонетично і граматично
оформленими.
Обсяг
відповіді може бути різним, але відповідь повинна свідчити, що учень правильно
розуміє запитання чи спонукання з першого пред’явлення і адекватно на них
реагує.
Користуватись
двомовними словниками під час підготовки і відповіді не дозволяється.
Оцінювання-загальна
сума четвертого туру 30 балів у відповідності до критеріїв:
Повнота
розкриття теми ─ 1-3 бали
Комунікативна
спрямованість ─ 1-3 бали
Інформаційна
значимість ─ 0-2 бали
Вимова
─ 1-4 бали
Лексичний
запас ─ 1-6 балів
Функціональна
адекватність ─ 1-2 бали
Граматична
правильність ─ 1-8 балів
Заохочувальний
бал ─ 1-2 бали
Загальна сума балів за чотири тури: 130 балів http://www.ippo.if.ua/predmety/inoz/index.php?r=site/anot&id=168
Пам’ятка учасникам II, III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов
Комментариев нет:
Отправить комментарий