пятница, 13 ноября 2015 г.

Олімпіада. Англійська мова. Критерії і норми оцінювання.

Рекомендації
щодо змісту та характеру завдань II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови та критерії і норми оцінки її виконання у 2015-2016 н. р.

Перший тур ─ аудіювання
Учасникам пропонується текст тривалістю звучання до 5-8 хвилин. Темп пред’явлення аудіотексту ─ нормальний. Обсяг ─ одна сторінка (півтори сторінки) друкованого аркуша.
            Аудіотекст ─ сюжетно завершений уривок оригінальної літератури художнього, науково-популярного або суспільно - політичного характеру.
            Текст може містити 3%-5% незнайомих слів, розуміння яких досягається на основі  контексту або спільності коренів-слів іноземної та рідної мов.
            Незнайомі слова, про значення яких неможливо здогадатися, можуть бути виписані на дошці із їх значеннями, але не більше 3-х слів.
            Аудіотекст пред’являється двічі з голосу вчителя. Після першого прослуховування учасники виконують завдання першої частини тесту. Завдання складаються з 10 тверджень. Учасник у зошиті пише ”true/false”(чи відповідає твердження змісту прослуханого тексту чи ні).
            Після другого прослуховування учасник виконує завдання другої частини тесту -запитання та  три-чотири варіанти відповіді, позначені латинськими буквами  A, B, C або D. Обсяг ─ 10 запитань.
Виконуючи цю частину тесту учасник вибирає ту літеру (A, B, C або D), під якою знаходиться, на його думку, варіант правильної відповіді.
Користуватись словниками або іншою довідковою літературою не дозволяється.  Загальний час на проведення цього туру ─ 60 хвилин.
Оцінювання:
вартість кожного правильно виконаного завдання ─ 2 бали. Максимальна оцінка за перший тур ─ 40 балів. За виправлення  знімається 1 бал. 

Другий турчитання

Перевірка рівня сформованості умінь читання здійснюється за допомогою 3 невеликих за обсягом (приблизно 800-1200 др. знаків кожний) завершених за сюжетом і змістом текстів/повідомлень.
Учні читають мовчки запропоновані тексти, які є єдиними для всіх учасників відповідного класу. Тексти є уривками з оригінальної художньої, суспільно-політичної або науково-популярної літератури.
            Допускається у текстах наявність 3-5% незнайомої лексики, розуміння якої досягається на основі контексту або спільності коренів в іноземній та рідній мовах.
            Після опрацювання кожного з 3 текстів учасник виконує тест, який складається з 5-ти запитань до відповідного тексту та варіантів відповідей або дається тест з 5-ти тверджень. Учень обирає правильний, на його думку, варіант відповіді А, В, С або D,   або пише ”true/false” (чи відповідає твердження змісту прочитаного тексту чи ні).
Текст і післятекстовий тест знаходяться на одній сторінці і зберігаються до кінця   часу,  відведеного на виконання цього  завдання.
            Користуватись словниками не дозволяється.
На читання тексту і виконання тестових завдань відводиться  60 хвилин.
Оцінювання:
кожна правильна відповідь за читання тексту і виконання тестових завдань оцінюється в 2 бали. За виправлення  знімається 1 бал. Максимальна кількість балів ─ 30.

Третій тур ─ творча письмова робота
            Учням пропонуються завдання, які вони мають розв’язати, виходячи із власного досвіду і рівня писемної компетенції. Вони орієнтовані на зону інтересів учасників, спонукають  їх до письмового висловлення життєвої і громадянської позиції, ставлення до тих чи інших фактів або осмислення певних проблемних ситуацій.
            Учням кожного класу пропонується по три проблемні ситуації. Вони мають у межах рекомендованого обсягу творчої роботи (8-9 клас ─ 18 речень, 10-11 клас ─ 20  речень)дати розгорнуту відповідь. Користуватися двомовними словниками дозволяється.
            Час виконання творчої письмової роботи ─ 60 хвилин.
Оцінювання творчої письмової роботи ─ 30 балів:
Обсяг письмового повідомлення ─  0-2 бали
Зовнішній вигляд і структура – 0-2 бали
Повнота розкриття змісту – 0-6 балів
Лексична насиченість ─ 2-8 балів
Рівень розвитку граматичної компетенції  ─ 0-10 балів
Заохочувальний бал ─ 0-2 балів

Четвертий тур ─ визначення рівня усної мовленнєвої компетенції
            Учасник після однохвилинної підготовки має висловитись відповідно до однієї з трьох запропонованих на вибір ситуацій. Комунікативне завдання вважається розв’язаним за умови змістовної та функціональної відповідності висловлювання ситуації, адекватності використання мовленнєвих зразків, а також нормативності мовлення учасника.
            Після завершення монологічного повідомлення учень бере участь у співбесіді з членами журі, обсяг якої орієнтовано 10 реплік (по 5 з боку журі та учасника олімпіади).
            Монологічне висловлювання (8-9 клас ─ 15 речень, 10-11 клас ─ 18-20 речень) повинно відповідати ситуації, бути повним, послідовним, комунікативно спрямованим (містити особистісні оціночні фрази, власне ставлення  учня до об’єкту висловлювання), лексично насиченим, правильно фонетично і граматично оформленим. За порушення цих вимог знімаються бали.
            Запитання членів журі і учнів повинні бути різного типу. Уточнення і запит додаткової інформації не є окремим запитанням. Відповіді учнів мають бути повними, вичерпними і конкретними, лексично насиченими, правильно фонетично і граматично оформленими.
            Обсяг відповіді може бути різним, але відповідь повинна свідчити, що учень правильно розуміє запитання чи спонукання з першого пред’явлення і адекватно на них реагує.
            Користуватись двомовними словниками під час підготовки і відповіді не дозволяється.
Оцінювання-загальна сума четвертого туру 30 балів у відповідності до критеріїв:
Повнота розкриття теми ─ 1-3 бали
Комунікативна спрямованість ─ 1-3 бали
Інформаційна значимість ─ 0-2 бали
Вимова ─ 1-4 бали
Лексичний запас ─ 1-6 балів
Функціональна адекватність ─ 1-2 бали
Граматична правильність ─ 1-8 балів
Заохочувальний бал ─ 1-2 бали
Загальна сума балів за чотири тури: 130 балів    
 
Посилання та ресурси Інтернету

http://www.ippo.if.ua/predmety/inoz/index.php?r=site/anot&id=168    
Пам’ятка учасникам II, III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов
                    

Комментариев нет:

Отправить комментарий