четверг, 14 января 2016 г.

Реалізація обласного науково-методичного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» в роботі педагогічного колективу ЗОШ№5 м.Павлограда.
Науково- теоретичний семінар.
ЗОШ№5. м. Павлоград. Україна.

Шевченко В.М. 
Заступник директора.
13 січня 2016р.
Методичні рекомендації.

Головна мета проекту: визначення освітніх стратегій соціалізації особистості, розробка показників соціального розвитку учнів різних вікових груп, удосконалення системи психолого-педагогічного супроводу як важливого чинника процесу соціалізації.


Мозковий штурм. Організація роботи вчителів у групах.Що таке соціалізація? 
Завдання №1.
Візьміть конверти завдання № 1, дістаньте слова і складіть з них визначення терміну «соціалізація». 




Завдання № 2.

Визначте, які із запропонованих середовищ є соціальними? (Природа, ЗМІ, школа, сім'я, район проживання, магазин, театр, дитячий колектив….)
Завдання №3.
Виберіть із запропонованих ті фактори соціалізації особистості, які є домінуючими. (природне середовище, вроджені особливості людини, спілкування з оточуючими, планета, світ, країна, суспільство, держава, село, місто, селище, група ровесників, мікросоціум, ….)
Завдання №4.
Визначте види соціалізації та її середовище
Завдання: Поєднайте парами вид соціалізації та те середовище, де вона відбувається
Стихійна, спонтанна соціалізація – вплив середовища
Організована, керована соціалізація – сім’я, школа
Самовиховання – власна робота над собою
Завдання №5.
Які із запропонованих суджень правильні?
1. Спадкові, вроджені, індивідуальні властивості людини не впливають на формування його особистості.
2. Формування особистості людини пов'язано виключно з соціальним впливом.
3. Суспільство здатне як розвивати особистість, так і пригнічувати її.
4. Чим вище загальний культурний рівень суспільства, тим менше людина в ньому цінується як особистість.
5. Шкільна соціалізація учнів буде ефективною за умови забезпечення єдності навчання і виховання в стінах школи та в сім’ї.

6. Процес соціалізації підростаючого покоління здійснюється шляхом гуманізації навчально-виховного процесу, створення сприятливого морально-психологічного клімату в колективі.
7. Без ситуацій успіху, які створює кожному учневі вчитель, учень не може себе реалізувати як особистість.
8. Виховання дбайливого ставлення до історії, культури і традицій народу не має відношення до соціалізації особистості.
9. Процес соціалізації ніколи не завершується, він продовжується безперервно протягом усього життя. Йому властива внутрішня динаміка здобутків і втрат, безмежність саморозкриття особистості.
Завдання №6.


Визначте стадії соціалізації особистості та їх послідовність
Первинна (від народження до підліткового віку).
Некритичне засвоєння соціального досвіду Дитина адаптується, пристосовується, наслідує .
Стадія індивідуалізації (самовизначення від підліткового віку до 18 років)
З’являється бажання виділити себе серед інших, критичне ставлення до суспільних норм поведінки. У підлітковому віці стадія індивідуалізації, самовизначення “світ і я” характеризується як проміжна соціалізація, тому що усе ще не стійке у світогляді і характері підлітка.
Юнацький вік (18-25 років) характеризується як усталено концептуальна соціалізація, коли виробляються стійкі властивості особистості

Відбувається пошук себе в суспільстві
Бажання “вписатися” у суспільство. Інтеграція проходить благополучно, якщо властивості людини приймаються групою, суспільством. Якщо ж не приймаються, можливі такі виходи:
- збереження своєї несхожості і поява агресивних взаємодій (взаємовідносин) з людьми і суспільством;
- зміна себе (стати як всі);
- конформізм, зовнішнє угодовство, адапт
Трудова стадія
охоплює весь період зрілості людини, весь період її трудової діяльності, коли людина не тільки опановує соціальний досвід, але й відтворює його за рахунок активного впливу людини на середовище через свою діяльність.
Посттрудова стадія
розглядає похилий вік як вік, що робить істотний внесок у відтворення соціального досвіду, у процес передачі його новим поколінням
Завдання №7.
Визначте відповідність між типом соціалізації та її завданнями
· оволодіння ролями чоловіка і жінки (статево-рольова соціалізація);
· навчитися і мати бажання брати участь у діяльності (професійна);
· створити міцну сім’ю (сімейна соціалізація);
· бути законослухняним громадянином (політична соціалізація);
розвинути всі свої природні якості, самореалізуватися (особистісна самореалізація).
Завдання №8.
Визначте певні відмінності між соціалізацією дітей і дорослих. - соціалізація дорослих виражається головним чином у зміні їх зовнішньої поведінки, в той час як дитяча соціалізація коректує базові цінності;
- дорослі можуть оцінювати норми, діти спроможні лише засвоювати їх;
- дорослі не завжди погоджуються з батьками, дітям не дано обговорювати дії батька або матері;
- соціалізація дорослих спрямована на те, щоб допомогти індивіду оволодіти певними навичками, соціалізація дітей формує головним чином мотивацію їх поведінки.

Завдання №9.
Поєднати шляхи готовності підлітка взаємодіяти з соціумом в процесі зростання.
виділити три шляхи формування цієї ознаки:
- перший шлях, коли дорослі самі формують ті чи інші життєві компетентності підлітків у практиці особистісних взаємовідносин;
- другий – набуття життєвого досвіду відбувається в стосунках з ровесниками;
- третій – одночасно і в стосунках з дорослими, і в стосунках з однолітками.
Завдання №10.
Визначте відповідність між факторами  соціалізації та її визначенням.
Макрофактори (гр. makros - великий, великих розмірів) – умови,які впливають на соціалізацію всіх жителів планети або дуже великих груп людей, які проживають у певних країнах. 
Мезофактори (гр. mesos - середній, проміжний) – умови соціалізації великих груп людей, які виділяються за національною ознакою; за місцем і типом поселення, в якому вони живуть; за належністю до аудиторії тих чи інших засобів масової комунікації.
Мікрофактори (гр. mikros - малий) -соціальні групи, що безпосередньо впливають на конкретних людей.

Об’єднати різновиди факторів у їх групи
Макрофактори (гр. makros - великий, великих розмірів) – космос, планета, світ, країна, суспільство, держава
Мезофактори (гр. mesos - середній, проміжний) – етнос як фактор соціалізації, регіон, село, місто, селище, радіо, телебачення, кіно
Мікрофактори (гр. mikros - малий) -сім'я, група ровесників, мікросоціум, навчальні і професійні заклади, громадські організації.
Первинний етап роботи колективу.
На першому етапі роботи над науково – методичним проектом області, зрозуміло, основною дією є проведення вхідного діагностування стану соціалізації дітей та учнівської молоді на шкільному рівні та обробка отриманих даних.


.Посилання.
Соціалізація. Вікіпедія.
Соціалізація особистості: сутність, агенти, етапи.
http://pidruchniki.com/17910211/sotsiologiya/sotsializatsiya_osobistosti_sutnist_agenti_etapi 
Соціалізація особистості.Авторські реферати, дипломні та курсові роботи
http://textbooks.net.ua/content/view/5291/46/
Сутність соціалізації, її сфер, стадій, інститутів і механізмів
http://westudents.com.ua/glavy/81234-sutnst-sotsalzats-sfer-stady-nstitutv-mehanzmv.html
Социализация личности в обществе
http://www.grandars.ru/college/sociologiya/socializaciya-lichnosti.html

Комментариев нет:

Отправить комментарий