пятница, 29 мая 2020 г.

Досвід роботи учнів з англійської мови на карантині.
Частина 1.
Experience of English language students in quarantine.
Середня школа №5. м.Павлоград. Україна.
Secondary school №5. Pavlograd. Ukraine.
Вчитель Сизько В.С.
Шановні діти, батьки. вашій увазі пропонуються твори учнів про їх роботу над вивченням англійської мови на карантині. Дистанційне навчання має певні труднощі, про які пишуть учні. Це велике навантаження по часу для дитини, багаточасова, напружена робота за комп'ютером, проблеми зі здоров'ям і обмеження фізичної рухливості.Але ми з вами побачили, як дитина навчилася до цього самостійно працювати, які знання отримала, щоб самій справитися з завданнями. В цій ситуації карантину всю відповідальність за навчання і результат покладається на учня. Учитель лише керує діяльністю учня, вказує що вивчати і як виконувати. А процес засвоєння знань залежить лише від дитини, її навичків і уміть працювати. І зараз ми побачили, на що здатні наші діти у навчанні. В моєму блозі ви бачите прекрасні роботи дітей. Тих, хто відмінно навчався раніше, але і тих, чий талант до навчання розкрився зараз, на карантині. І я також вдячний тим батькам, які стали надійними помічниками в навчанні, перш за все. своїм дітям і учителю. І зараз навчаючись за індивідуальним планом досягли самих найкращих результатів.
Мій блог читають тисячі людей по всьому світу, і наші діти показують яка нація і народ українців ми є.
І своїми творами іноземною, англійською мово, наші діти показують всьому світу, настільки ми здібні, грамотні і працьовиті. Настільки розвинений інтелект і культуру ми маємо і яку наснагу і досягнення показуємо у навчанні. І як у всьому цьому ми з вами приймаємо безпосередню участь.


Мойсова Софія. 5-Б класс вт, 26 мая 2020 г. в 11:37, 
Studying at home  Plan.
1. At school guarantin 2. Studying at home 3. I can  4. I liked working at home
At school guarantin is now and we worked at home.
I have learnt a lot of new things.l have done a lot of talking and reading, listening and writing at my English lessons at home.We have learnt grammar rules and a lot of new English words. I did my homework myself, but sometimes my grandmother helped me.
I can use Present Continues and Present Simple Tenses now .I can write a pestcard from a holiday place and read and understand weather fonecast now.I can do a lot more.
I liked working at home, because you can sleep longer.You have a lot of time for the tеst and no one bothers.But without friends it was sad.
I hope to get excellent grades.=)
 I want my work to be published in your blog...

Чернишов Антон 7-В клас.
Plan
1) English is in quarantine;
2) Features of distance learning;
3) Conclusions.
When quarantine was imposed, everyone started working remotely. I was a little confused then, but now l do everything on time and l have no problems.
All the tasks given by the teacher were easy. I had enough hours to do all the tasks. Distance learning has its advantages and disadvantages. The disadvantages are that you can't hear the teacher's story, and the advantages are that I can sit at home in comfort. I did all the tasks myself because l know that English will help me in life. Sometimes l used an interpreter when the teacher gave new words or l did not know the transaction of unfamiliar words. The "Research Project" blog played an important role because the teacher taught the tasks and the best works there. In the blog l can look at the works of the best students and take an example from them. The blog also has feedback from the teacher. In "Research Project" l like everything. The blog is convenient and designed.
I did all the work as requested by the teacher and passed on time. I learned a lot of time in English and learned a lot of new words. I learned to build sentence with different temporal forms. I would rate my work at 11 points, because I worked hard all the quarantine.

Артем Сачко 5-Б клас. 26.05 2020.
A plan. 1. Quarantine training. 2. What I learned. 3. Help from parents. 4. Plans for the summer.
In quarantine I had to study remotely. I liked to study English, to process educational material from the textbook according to the teacher's plan in his blog "Research projects". This is my new learning experience.
I did everything clearly according to the teacher's plan, and therefore learned a lot. I listened a lot, wrote and read in English. I learned many new words. I understand the difference between past, present and future. I can make a presentation of Ukraine. I can tell on English about plans for the summer. I can write a letter from the place I can visit.
My mother helped me in learning English. We read English texts together and translated them. I like to listen to songs in English.
In the summer I plan to have a good rest. I like to ride a bicycle and observe nature, play football. In the summer I will also improve my English.

Назарова Катя, 10-Б клас. 26.05 2020 15:35 (5 часов назад)
"My online training"
I think that for a start it is worth telling about my personal experience of studying at home. We all faced this problem, but I believe that grades are better for everyone, because this is a wonderful way to increase them.
Firstly, I immediately want to say about the pros and cons. The relations of teachers: they are less strict, this, of course, is a plus, but many of them simply can not explain the topic properly, and therefore we have to do it ourselves at home. Here the responsibility lies already with each student. You can get the same grade, but have different knowledge.
Secondly, I want to add what I liked in the English lessons. My teacher does even more than necessary to ensure that students are comfortable finding information on his site. I liked listening to listening, writing notes and taking tests, I think it helps a lot in preparing for exams. However, I can’t say that I made out the topic better than I would have done in class. It’s hard for me to force myself to get up and go through all the material in the same way as we do in class.
And thirdly, for me there were no impossible tasks, they were not so much difficult as long to complete and understand. Most of all, the number of tasks annoyed me. I could not distribute tasks evenly - either I do everything or nothing.
It is worth adding that not a single student can do without additional materials in the form of a translator to listen to texts, a dictionary and search on the Internet. To find something in the book, you can spend a lot of time, while on the Internet to find the meaning of the word is a few seconds. In addition, the tasks themselves are now on different sites.
I was glad to use the site "Проект досліджень", it’s convenient, because you can go and see the task at any time. Due to all the completed tasks, I improved my grades, it was easy, because everything was written in great detail. But personally, I would place all the links in one place on the page, with notes like "1, 2, 3", and explanations with the same notes on the same page in another place. It can be difficult to search for links, it will easily get lost, because the tasks are large in volume.
I am sure that my knowledge of English has become a little worse and it is only my fault. Often I choose assignments for assessment below, not because I can not do at a high level, but because I am too lazy. This is a big problem in fact, if I wanted, I would be an excellent student, but why? Grade level 8-10 is quite fine with me.
In conclusion, I would like to say that quarantined training does not suit me at all. Grades got better, but knowledge remained in the same place in all subjects. For me, no online learning can replace a teacher’s explanation in class. I am too unruly for this, so I hope that such an experience at school was the last for me.


Костюк Кирило 7-В.
I have been studying remotely for almost 3 months now and I like it. The blog of my teacher Vasyl Semenovych played an important role in my study of the English language in quarantine. On this blog, my teacher publishes a variety of tasks to improve my knowledge. All tasks were well described, as well as how to perform them. I always do them myself and send them to my teacher by e-mail in time.
     My favorite topic was "Movies and TV series", because it was quite easy and I generally like movies. While studying this topic, I learned to name different types of movies and describe each one. And I can describe my trip to the cinema in my diary. During the quarantine, I repeated a significant amount of grammar I had studied before. I learned to understand the plot of the film, as well as discuss the film with friends after watching. I learned a lot of interesting things about the capital of my country. There are many beautiful architectural monuments. I would very much like to look at them with my own eyes.
     During the quarantine, I expanded my knowledge of English. And also learned a lot. I learned to work remotely, and now, despite the fact that I do not go to school yet, I do not lose the knowledge that I could gain there.
Герасимчук Даніїл 7-В клас.
My learning diary in quarantine
А Plan: 1.This is an unusual teaching. 2.Easy tasks. 3.Difficult tasks. 4.My conclusions.
 In quarantine we studied independently. Some lessons were clear and some were not. Sometimes parents or the internet helped . Students saw how they can learn without a teacher. I also understood this. Learning was easy for me.
From the studied topics I liked the topic "Entertsin yourself". It was interesting to read and write about movies. New words on this topic are easy. Lesson 1 was the best.
There was also a difficult topic about places of interest. Some new worlds are difficult. I used a translator and wrote the world in a dictionary. However I understood the names of cities and streets quickly. Works about interesting cities are fascinating.
What I did not understand in quarantine then the teacher will explain to me at school. In general, our quarantine teacher explained well how to do homework thanks to his blog. I understood most of the lessons. Performed all tasks slowly but successfully.

Влада Стрижакова 5- Б клас.
Твір- лист вчителю про навчальну роботу на карантині
Hello, dear Vasyl Semenovych. It is been already three months as I'm at home schooling. I'm missing you lectures very much. For me this method of learning is inconvenient. I need a teacher to control the learning process. It is very difficult to work independently. My mother and father helped me with my lessons. I read and wrote a lot in English. I have learnt grammar rules and a lot of new English words. I tried to do my homework on time and duly. This subject was my priority.

Климчук Ксенія 7-В клас.
Self-study of the topic in quarantine was initially difficult for me, not clear. But later it became easier, thanks to the teacher's blog "Research Projects". The blog had a plan, schedule, time and tips. This allowed you to perform tasks independently. When doing homework, I used the Internet (translator).
Studying the topic of "Leisure time" was not clear. It was difficult to understand and use past tenses of verbs and reflexive pronouns.
I liked the lesson about "Interesting places", because it told about different parts of the world. It was interesting to read and translate. I figured out how to use the guidebook. I will be able to my travel experience. Ask and answer about the place of interest. I can write a diary about my trip.
In my opinion, it is better to learn English at school than on your own. After all, there is no teacher around whom he could correct and direct in the right direction, which significantly improves and accelerates the learning process.

Діма Шавкун. 5-В.
Good afternoon, Vasily Semenovich! Shavkun Dima, a 5th grade student, writes you a letter. This is the end of our school year,it seemed extremely difficult and unusual. During the period of self-study I used your tips, which were posted in your blog on the site. I tried to perform exercises on schedule. Easy fir me were exercises with interpretation and work with a dictionary. The most difficult tasks were: composing dialogues, questions and sentences, I succeeded. Now I can compose dialogues, questions and sentences. I also learned many unfamiliar words. I also learned to distinguish between past, present and future tense. I want to say you Vasyl Semenovich, thank you very much for your support and for my knowledge of English. I am very happy because I study with you! I wish you good health and all the best! See you in the new school year. Sincerely, Dima.

Осінна Ліза 7-В
А Plan of my text.
1. The name of this unit and it”s parts. 2. Advantages and disadvantages of the quarantine. 3. My work in the quarantine. 4. How do I rate my work? 5. Conclusions.
My text
We finished the final unit in this year. This topic is called “Leisure time”. It is a big unit that divided in two parts : “Entertain Yourself” and “Places of Interest”.
All of this topic we learned on the quarantine. It was more difficult than learn in the school. Because I must understand and learn information myself. In school teacher helps me do it. He tells this information for us and explains unclear information. I can ask for teacher how to do this exercise or how is this word translate. But now I can not do it. I must search unclear information in vocabularies or in the Internet. Another advantage of study in school is the communication with people. In school we speak with classmates, friends and teachers. In our English lessons sometimes we work in pairs. It is very interesting and helps us to learn material. Now we can not do it. But there are some pluses in the quarantine. We learned to work with material ourselves, to work with vocabularies and Internet translate. It was very important experience for us and our teachers.
In the quarantine we did a lot of exercises and learned a lot of grammar. The most difficult thin for me was learned a new grammar. My favourite tasks were reading and translating the texts. It was some difficult, but it was very interesting and useful. My favourite texts were texts about places of interesting in London. This places are beautiful and I want to visit this places.
In the quarantine I made all tasks in time. It was difficult, but I had learned this unit. I carefully did all tasks and learned new words and rules. In my opinion I coped well with this topic.
This unit was very interesting and I learned a lot of useful information myself. After this unit I can do many things which I shall need in the future.

Misha Havriluk 5-В клас.
1. My quarantine work at Eglish. 2. Learning grammar. 3. Communicative topics. 4. My knowledge level of English.
Dear Vasil Semenovich.
During quarantine I had to study English by myself. Sometimes it was difficult. But thanks to my Engish teacher plans I could organize my work on quarantine.
During quarantine I learnt Past Simple, Present Perfect, Future Simple and Present Continious. To learn grammar was not difficult because there were rules of these tenses in the book.
I have read very interesting topics.They are describing The Weather and Clothes,Traffic and Transport, describing Ukraine and United Kingdom and Travelling. I have learnt a lot of new words from these topics.
I think I can describe my selfeducation as good. Now I can use every tense in English and freely communicate in English on this topics.
Thank you, Vasil Semenovich, for helping me in learning English. Your projects and tasks helped me a lot.

Зайченко Богдан. 5-А
Dear teacher!
I want to write you some words about my work during quarantine. To tell the truth, I was not very happy, because I wanted to go to school, play with my friends and see my teachers.
It was a bit difficult for me to organize my work that is why my parents were angry with me. They helped me to do my homework. I liked doing my English tasks and exercises. They were very interesting. Don't rely on me, but I hated writing translation into Ukranian. Thanks to your blog, it was easy for me to find important information. I learnt rules, asked questions in the Present Perfect Tense, discussed the ways of spending summer holidays. I think, that now I can tell and write a lot about my country in English.
At the end of my letter, I want to wish you happy summer holidays. I hope that we'll see each other next year.
Good Luck!
Bohdan

Муштей Руслана 8-А клас.
My training diary is in quarantine.
The current epidemic, which has made adjustments in the life of the world, has not passed the training.
When we went to school we all talked to each other. There were discussions between the teacher and the students in the classes, but all this can be compared with the current teaching.
For me, the tasks were both difficult and easy. It was more difficult to write works and articles, because it is necessary to include imagination and knowledge. It was much easier to do the exercises from the textbook and listen to the audio, because I could refer to the text corresponding to these tasks, and I could listen to the video several times.
I liked self-study because you are not in a hurry, you watch different video lessons, but there are disadvantages. For example, it is difficult to perceive not live and to understand everything on your own. I tried to do all the tasks on my own and turned to the rules, but there were moments when my parents and online sources helped.
Using the Research Projects blog, I was helped to write works and articles. At this stage of training, everything suits me in training.
I appreciate my work during quarantine. I completed all the tasks of the independent work program. After studying the material, I gained skills to improve my understanding of time.

Мазур Ірина -8-В.
The epidemic of the virus began in the world, so all students began to study at home. Our school was no exception. I want to tell you about my English lessons during quarantine.
\I want to start with how I studied in quarantine. In the second semester I improved my marks from all subjects, for example: in geography, mathematics, literature, etc. I had a lot of time at home to study all subjects.
During quarantine, I also improved my knowledge of the English language. The blog of my teacher from English helped me with this. I listened to English dialogues, audio books and even read books in English when I had free time. During my homework I rarely used a translator only when I didn’t know a word.
In the English book during quarantine we started to study the topic "Geographical outlook". But unfortunately, this topic was small. This topic was very interesting for me, because I like to travel and learn new things about countries. I learned a lot of interesting things about countries, continents, seas and oceans. I also learned new words, which of course I repeat. During this topic, I learned new grammar rules for myself, for example, with which countries the article "THE" is written. I rate my work in quarantine at 10 points, because I learned a lot of interesting and new things, worked diligently in the second meter, tried not to use a translator.
Unfortunately, this academic year is coming to an end, we will spend this last call at home and will not be able to see the teachers. Don’t be upset, because summer and vacations will soon begin. I liked to study at home, because I can devote more time to studying a subject.

Ковбасюк Денис 8-Б
My training diary is in quarantine
Plan 1. The topic of quarantine 2. Difficulties 3. Homeschooling 4. Acquired skills
The topic of quarantine was geography with the names of cities, rivers, oceans and more. I think this unit was fairly light. The most important thing I learned is geographical names in English. The hardest thing for me was to remember the names of which countries. I did not like the fact that little information was written about the countries. In working with the section, I used a map. My favorite task was to read postcards. When studying the topic, I used aids.
Grammar in home schooling is poorly learned. Homework assignments were too many and not always clear. The material is better assimilated in the lesson. It was easy to listen and remember. It was harder to write because of grammar. Talking to practice was with no one. I did not use the blog in English, there was no time. I would not like to repeat home schooling. I evaluate my independent work as average. I think that I have not acquired new practical skills

Крохмаль Артем 8-В.
Quarantine is a learning process that has been studied online at home.I learned to write and compose complex sentences correctly.The most important thing for me was to understand spelling without the help of a teacher. I liked the pro-geographical topic in the section the most. I didn't like the fast that l worked online. I worked with the unit with the help of parents and the internet. My favorite activities are translating text, composing complex sentences. The new grammar I learned in the section is an important element for writing sentences. The best lessons I took in an English lesson was an article in English. Things that are easy to read were the geographical names and positions of the countries of the world. Things that are easy to listen to are familiar words that have been learned in quarantine. Things that are easy to talk about are things about the zero article with their own names. Things that are to write down are geographical knowledge of countries. Things that are difficult to read are unfamiliar words and names. Things that are hard to listen to are things that not been studied during this period. Things that are difficult talk about are new difficult words without a teacher explanation. Things that are difficult to about are things that are complex sentences. What l would like to mention from the section is the passive state of the verb and the article in English, because, it is an interesting and useful topic for learning. What l would like to know are all the rules of grammatical material.

Яковлева Настя 5-В
While learning English at home on my own, I learned a lot of new material. I wrote down and learned many new words. Repeated and mastered the forms of verb tenses. Now I can describe and tell about the weather. Describe my favorite time of year. Talk about outdoor recreation. Compose questions of different time forms and give answers to them.
The most difficult thing for me was to compose stories. It was easy to indicate whether the sentences were true or not.
I enjoyed watching cartoons.
I prefer to study at school. Listening to the teacher's explanation makes it easier to remember the topic. You can ask the teacher a question if something is not clear. I think it's better to go to school.
Thank you, mom for your help.

Сердюков Платон -10- Б
I must say that I do not like to study much, but I need it. It was difficult to study in quarantine because there are no teachers who can explain the topic of the lesson to you. But thanks to my parents, I tried to teach lessons and they motivated me.
   Thanks to quarantine and some lessons, I learned to discuss.
Teachers also gave us interesting topics for reflection. In this way I really learned to argue my assumptions, ideas and not be afraid to express my own opinions. And it seems that everyone just needs it!
    The English language has expanded the boundaries of my world to the ends of human civilization. Due to my poor language skills, I can sometimes not use post-Soviet resources when I need something online and traveling abroad is easier for me morally and technically.
    My old school was more formal, and we weren't taught English well from the fifth grade. But when I moved and started studying in a new school, I began to understand this language at least a little bit. And quarantine taught me not to waste time and do all the work on time.
      I can also say that my grades have improved due to distance learning and I would like not to see six in my report card. This is probably due to the fact that teachers do not ask for anything and it is a lot of free time. And this is a chance for everyone to make their assessments better. These are pros but there are downsides I have encountered. This is something that needs to be studied alone and some topics may be unclear.
      In general, I like this kind of education, but at school it is still better, because there are friends and teachers that you can sometimes laugh at or just talk about. I think that from next year we will sit at desks and study as before.

ВікторіяПоліщук 5-В
Now I know
My name is Victoria, I am a student of 5 - B class of Pavlograd school No. 5. Why did I study this year? A lot. WE studied new words in English, temporal forms of verbs. I can say with confidence that we know a lot at the moment. For example, I watched the cartoon in English and to my surprise I understood it. I was able to answer the questions on my own. I can now write simple works. For me it is an achievement. It turned out so we went to quarantine, for me it was difficult. It turned out that studying at school is much easier than at home. My mother came to my aid, for which I am very grateful to her. I look forward to when we go to school. I especially miss our English and math lessons.

   Відгуки батьків і учнів про роботу  з англійської мови на карантині.
Experience of English language students in quarantine.
Середня школа №5. м.Павлоград. Україна.
Secondary school №5. Pavlograd. Ukraine.
Вчитель Сизько В.С.

Юлія Курочка.
Доброго дня! Сьогодні я хочу поділитися досвідом самостійного навчання з англійської мови моє доньки Єви, учениці 5-А класу у блозі Сизька Василя Семеновича. Перш за все, як мама, я хочу подякувати викладачу за розробку цього Блогу. Ми з 1 класу використовували його для самостійної роботи під час літніх канікул, тому коли виникла потреба в самостійному навчанні , для моєї дитини це не стало проблемою і не склало багато труднощів. Ми, як і раніше, прописували в пошуку Google : ’’ Сизько Василь Семенович’’ , потім заходили на його Блог ‘’Проекти досліджень’’, вибирали свій клас і виконували завдання, які там були прикріплені. Це було дуже просто і зрозуміло, тим паче, що до завдань завжди було прикріплено відеофайл з цікавим відеоматеріалом. Завдання складалися з номерів вправ і сторінок з підручника, на яких були ці вправи. А наявність аудіододатка та аудіодиска до підручника О.Карпюк давало змогу прослуховувати і читати лексику, діалоги і тексти тематичних текстів за диктором, що набагато краще допомагає запамятовувати і вивчати навчальний матеріал. Щось потрібно було виконати письмово у зошиті, щось прочитати. Єва виконувала письмові завдання і читала тексти, також, як і при звичайній роботі в класі, вона виписувала слова у словник. Все це вона робила кожного разу при виконання домашньої роботи і раніше, тому нічого нового та незвичного для себе вона не робила.
Звісно, що ніякі відеоблоги і сумлінно складені завдання не замінять живе спілкування з вчителем, і звісно, що матеріал значно легше засвоюється на звичайному уроці в школі, коли слухаєшь тему, пояснення вчителя, а дома вже виконуєшь домашні вправи з засвоєними знаннями. Але у ситуації, яка склалася сьогодні, це зараз неможливо, тому маємо пристосовуватися до самостійної роботи і сподіватися, що зовсім скоро наші діти знову сядуть за свої парти зі своїми друзями, дістануть підручники та зошити і будуть з захопленням слухати своїх улюблених вчителів.

Звіт про роботу на карантині.
Шеремет Софія 4-В клас 6 мая 2020 г., 10:08
Дистанційне навчання- це справжній виклик для мене. Спочатку мені було дуже важко розподіляти свій час і самоорганізовуватися. Було незвично і складно вивчати матеріал цілої теми «My City- my Home» самотужки, без вчителя. Завдяки блогу «Проекти досліджень» мені було легше орієнтуватися в матеріалі. Дуже сподобалися ігрові тести. В них просто і змістовно подається інформація для повторення і закріплення вивченого раніше. До того ж це цікаво. Окремо хочу відмітити казки англійською. Зрозумілий і простий текст, приємний та читкий голос диктора. В вивченні англійської, і не тільки на карантині, мені допомагає диск до підручника О. Карпюк. Дуже важливо почути як правильно вимовляти нові слова. І все ж таки хочеться швидше повернутися до школи. Сумую за своїми однокласниками, друзями і вчителями.
Катерина Сорокіна 8-А. 
На сьогодні пандемія коронавирусу поставила новий виклик системі освіти. Постало питання організації дистанційної освіти. На мій погляд, у даній форми освіти є свої переваги і недоліки.
Перевагами дистанційної форми навчання є:
• Можливість навчатися в будь-який час. Учень будує для себе індивідуальний графік навчання.
• Можливість навчатися в будь-якому місці.
• Можливість навчатися в індивідуальному темпі.
• Доступність навчальних матеріалів.
• Навчання в спокійній обстановці.
Однак у дистанційного навчання є і недоліки.
• Необхідна сильна мотивація.
• Весь навчальний матеріал необхідно освоювати самостійно. Це вимагає
відповідальності і самоконтролю.
• Складно підтримувати потрібний темп навчання.
• Бракує практичних навичок, які передає особисто вчитель учневі.
• Дистанційна освіта не підходить для розвитку комунікабельності,
впевненості, навичок роботи в команді.
Що стосується моїх вражень від проходження дистанційного курсу
англійської мови можу сказати наступне.
Для спілкування з учнями вчитель англійської мови вибрав Блог
«Проекти досліджень». Блогом я вже користувалася, а отже не було проблем
з його освоєнням. На мій погляд, Блог - це вдала форма спілкування з
учнями. Блог має чітку структуру, в ньому легко знаходити потрібний
матеріал. У ньому є можливість розміщувати публікації вчителя і учнів,
читати і коментувати розміщений матеріал. Завдання в Блозі мають чітку
структуру, пояснення вчителя, терміни здачі.
У період карантину ми пройшли теми «Газети і журнали в Україні і в
світі», «Географічний кругозір». Я розширила свої знання і поповнила
словниковий запас з цих тем. За новими словами складений словничок. За
граматиці вивчили пасивний стан, повторили види і побудову простих
речень, розібрали типи питань в англійській мові. При виконанні робіт з
англійської мови я користувалася Блогом Проекти досліджень
підручниками, посібниками, інтернет ресурсом, матеріалами Всеукраїнської
школи онлайн.
Найбільшим недоліком дистанційного вивчення англійської мови, я
вважаю відсутність спілкування. Ми вивчаємо іноземну мову тільки
теоретично. На мій погляд, для освоєння іноземної мови дуже важливе
спілкування. Я вважаю, що найважливіша річ яку я засвоїла в період
карантину - це самоорганізація.
Дистанційне навчання особисто мені приносить дискомфорт. Однак я
розумію, що це вимушена норма. Як на мене, дистанційна форма навчання не
може замінити традиційну. Однак, я дуже вдячна нашим викладачам, які
змогли перебудуватися, знайшли креативні методи і форми навчання,
допомогли нам оволодіти знаннями і закінчити навчальний рік.


 Лилия Кондратюк.
Хочу зробити відгук про роботу сайту "Проекти досліджень" вчителя Сизько В.С.. Мені дуже сподобалося, що уроки англійської мови викладені не по одному уроку, а на період у 1-2 неділі. Діти можуть організувати свою роботу і виконувати вправи поетапно.Дуже подобається, що є вправи з аудіювання, особливо казки англійською мовою, тому що важливо розуміти і швидко переводити почутий матеріал. Багато діти виконують завдань до текстів, які треба прочитати і добре зрозуміти. Для цього треба вивчати нові слова, виписувати їх у словничок і вчитель це вимагає у своїх завданнях. Діти також пишуть творчі роботи на англійській мові на задану тему. Усе це допомагає учням вивчити і закріпити нові слова, розвивати свої розмовні навички і творчі здібності. І сайт Сизько В.С. дуже допомагає у цьому дітям!

 Дарина Вечтомова. 10- Б клас
Під час навчання на карантині найскладніше знайти мотивацію для самостійної освіти. Я знаю, що мені потрібна англійська мова для складання ЗНО, майбутньої роботи та подорожей за кордон. Під час карантину я виконувала всі завдання вчителя, щоб знати навчальний матеріал та скласти ЗНО на високий бал. Виконувала вправи з підручника, слухала казки англійською мовою, повторювала граматичні правила. Як додатковий матеріал, я дивилася відео англійською мовою на YouTube та повторювала іноземну мову за носієм, щоб покращити свою вимову. Також я дивилася відео на YouTube каналі «Інгліш шоу». Вони знімають дуже цікаві та інформативні відео про англійську мову. Найбільше мені подобається вчити фрази з фільмів та пісень. Таким чином я можу вивчити вислови та слова, які використовують справжні американці та британці. А ще я працювала з мобільним додатком «Lingualeo», який допомагає вивчати нові слова та вирази різними способами, вчити граматичні правила та практикувати їх, читати статті на цікаві мені теми та тренуватися з аудіювання.
Навіть під час карантину, людина повинна займатися самоосвітою, а не просто відпочивати.

Безмельніцина Дарина 10-А
Добрий день, шановний Василь Семенович, пише вам ваша учениця - Безмельніцина Даша.
На цьому карантині ми робили багато різноманітних завдань, з різних предметів, але як на мою думку, з англійської мови ми зробили найбільше. Ми виконали багато різноманітних завдань. Найцікавішою була робота з прослуховуванням діалогу. Не знаю чому, але це завдання мені сподобалося найбільше.
На дистанційному навчанні батьки намагалися якомога найбільше мене підтримувати, тому що завдання з деяких предметів були важкуваті. У роботі з англійської мови у мене не виникло жодної проблеми, за що я дуже вдячна вам - Василь Семенович.
Будьте здорові! Гарно проведіть це не дуже жарке, але по своєму хороше літо!

Андрій Зенін 5- Б клас. Відгук про навчання.
Коли розпочався карантин в Україні, постало питання дистанційного навчання. Нам довелося працювати самостійно. Вчитель англійської мови присилав нам завдання, а ми, учні його виконували. Я працював з текстами підручника. Читав та перекладав їх. Вчив нові англійські слова, записував їх у словник з перекладом. Перед тим, як виконувати вправи в зошиті, я писав в чернетку. Перевіряв свою роботу і тільки потім записував в зошит. Відправляв вчителю на перевірку. Прислуховувався до порад та зауважень Василя Семеновича. Програма самостійногог навчання не була для мене складною, тому що я і раніше добре працював над англійською мовою. Виконував роботи я в прешій половині дня, тому що це найпродуктивніший час для навчання.

 Кирилл Костюк 7-В 2 мая 2020 г., 20:00 (22 часа назад)
Звіт про роботу на карантині і виконання контрольних робіт. ( Аудіювання-11, читання-12, письмо-12. Тема -12).
Василь Семенович, вибачте, що не відразу відповів. Контрольна робота була досить не важка, я її виконав години за 2-3 разом із текстом. Перше завдання я прослухав, уважно прочитав і переклав текст, після цього мені стало зрозуміло, як виконувати наступні 2 завдання. Далі був текст, який я теж уважно прочитав і переклав. Далі були 3 завдання по цьому тексту. Перше завдання було заповнити прогалини, це було легко, але якщо я щось і призабув, то я знову перечитував текст і легко знаходив відповіді. Далі було завдання на знаходження відмінностей, це було неважно, бо порівняти дві школи, це дуже легко. Наступне завдання треба було встановити вірне твердження, чи ні. У передостанньому завданні треба було дати відповіді на запитання. Усі відповіді я знайшов у тексті, й просто попереписував окремі речення. Останнє завдання було написати текст, з чим я легко та швидко впорався.

Діма Шавкун. 5-В.
Доброго вечора , Василь Семенович ! Хочу щиро подякувати Вам , за мої знання з англійської мови. Навчатись в умовах карантину було дуже складно . Але англійська це один з моїх улюблених шкільних предметів! Впоратися з усіма завданнями  мені допогли Ваші поради , які розміщенні у Вашому блозі на сайті . Намагався виконувати завдання за Вашим розкладом і самостійно, адже мої батьки працювали у звичайному для них режимі . Але вони могли бути спокійні за англійську - я завжди все виконував! Також з інтересом передивлявся казочки у Вашому блозі , було цікаво , це мені допомогало. Для мого тата було шоком коли я з англійської мови переклав пісню . Хочу вдосконаленно знати англійську .Буду навчатися так і далі.
вт, 5 мая 2020 г., 13:50 ВАСИЛИЙ СЫЗЬКО <vasylboguslavskiy1959@gmail.com>:

Артем  Сачко. 5-Б клас.
На карантині мені довелося дистанційно навчатися. Мені сподобалося вивчати англійську мову,опрацьовувати навчальний матеріал з підручника та за планом Василія Семеновича в його блозі „Проекти досліджень”.Це мій новий досвід в навчанні.Я все робив чітко за планом вчителя,і тому мені легко вдавалось виконати завдання.
Дистанційно навчатись не так і легко, треба все контролювати,щоб нічого не забути виконати.Мені в цьому допомагала моя мама.Я їй дуже дякую за це.


Продовження публікацій
https://happyschoollife01.blogspot.com/2020/05/blog-post_89.html

1 комментарий: